category

Zomba, Cape Maclear & Monkey Bay, Malawi: Motorické, ako aj medicína

Cesta z mesta Cuemba v Mozambiku do mesta Zomba v Malawi bola mimoriadne spletitá. Zobrali sme malú Chappu z Cuemby do pohraničného mesta Mandimba, kde sme boli rojení s Guyom, ktorý chceme vymeniť svoje peniaze na čiernom trhu. Nemali sme veľmi veľa modifikácie, ako aj celá scéna bola metóda rovnako stresujúca, takže sme nechali ideálne preč.

Každý z nás vyskočil na zadnú stranu motorky s našimi taškami pripútanými k našim chrbtom, zatiaľ čo naši motoristi navigovali po piesočnatej, hrboľatej ceste k skutočnému hraničnému priechodu. Obaja sme sa tam dostali v jednom kuse, vyrazeného z Mozambiku, naskočili do škatule pick-upu, ktorý nám vzal asi 5 km na Malawiho stranu hraničného priechodu. Vyrazili sme (po niektorých mimoriadne frustrujúcich a nepohodlných rozhovoroch s pohraničným strážcom), dostali sme sa do škatule s plochým nákladným autom s mnohými ďalšími ľuďmi a skutočne dúfali v to najlepšie!

Kozy na ceste v zadnej časti pick-upu, normálna metóda cestovania v Malawi

Ako sa ukázalo, bol to normálny spôsob obchádzania Malawi. Po nepokojných 2 hodinách v zadnej časti nákladného vozidla sme sa zmenili na Matatu (názov pre verziu Chappa Malawi) a tiež sme išli asi 5 hodín, než sa večer nakoniec ukázali v meste Zomba. Pheww! Skôr cestovný deň.

Obaja sme boli vyčerpaní a po kontrole nášho priestoru sme sa vydali do banky, ako aj na nejaké indické jedlo. V banke sme mali strach … naša karta ATM nefungovala. Vyskúšali sme každú banku v meste, ako aj žiadna z nich neakceptovala našu kartu. Mierny záchvat paniky, keď sme nazvali TD Bank, a snažili sme sa zistiť, čo robiť.

Ako by sa ukázalo, naša karta funguje kdekoľvek inde na svete, s výnimkou Malawi! Našťastie sme mali nejaké možnosti. Na tento výber sme využili MasterCard, ako aj na dodržiavanie rána, ktoré sme dokázali vymeniť niekoľko z amerických dolárov, ktoré sme priviedli 7 mesiacov. Pri cestovaní je absolútne dôležité mať k dispozícii rôzne zdroje peňazí.

Boli sme v meste Zomba, aby sme urobili nejakú turistiku na krásnej náhornej plošine s výhľadom na mesto. Dostali sme výlet rovnako ako vrchol, ako aj pre regionálneho sprievodcu, ktorý nás zaujme okolo náhornej plošiny, ktorý sa ukázal byť skvelým konceptom, pretože by sme sa po ceste absolútne stratili. Prechádzka bola mimoriadne skvelá a tiež mimoriadne strmá. Pravda, že v Mozambiku sme neurobili nič atletické, začali sa prejavovať, keď sme prakticky umierali lezenie na kopec a pozerali sme Ako Saw ani nepriniesol pot.

Výhľady z na vrchu Zomba Plateau, Malawi

my, ako aj náš regionálny sprievodca, turistika na plošinu Zomba, Malawi
Krásne jazero na našej túre s náhornou plošinou Zomba, Malawi

Prešli sme okolo mnohých regionálnych chlapcov, ktorí si na hlave priniesli najmenej 80 libier dreva, ako aj to, že sme to robili naboso. Každý deň lezú rovnako ako náhorná plošina, aby zhromaždili toto drevo, ktoré dodá ich domácnosti vykurovaním a naznačuje ukončenie na varenie. Úžasný. Túra skončila pri krásnom vodopáde a tiež sme sa na chvíľu ochladili, než sme sa vydali späť z hory. Jednou z najlepších častí Zomba boli čerstvé, divoké maliny, mulberries a jahody, ktoré rastú okolo týchto častí. Dostali sme tašky plné lahodného, ​​čerstvého ovocia a jedli sme, až kým naše ústa neboli sfarbené Purpley Pink.

Muž prináša na hlavu extrémne ťažké tony dreva, náhorná plošina Zomba, Malawi

Z mesta Zomba sme vzali Matatu do Monkey Bay, zmenili sme sa na zadnú stranu vyzdvihnutia (ktoré telefonujú s matolom) a hodinu sme jazdili v šialene prepletenej škatuľke nákladného vozidla. Lakeside, Backpackers strašuje Cape Maclear. Ľudia stáli, ľudia sedeli na podlahe krabice, ľudia sedeli na okraji krabice, ako aj všetky batožiny boli nahromadené kdekoľvek.

Poloha, v ktorom sme chceli zostať v Cape Maclear [sa ukázalo, že je neuveriteľne drahé, oveľa viac, ako uviedol náš sprievodca, a tak sme išli navyše po pláži. Objavili sme najlepšie miesto. Malambe Camp mal mimoriadne úžasnú anglickú dámu, ktorá zaobchádza so svojimi pracovníkmi relatívne, ako aj jedlo vytvorené z kuchynského priestoru je vynikajúce.

Aby som bol úprimný, neboli sme spokojní s Cape Maclear. Možno veľa z toho museloe s načasovaním. Boli sme tam počas významného paliva, potravín a nedostatku vody v krajine kvôli politickým nepokojom. Očakávali sme tiež krištáľovo čisté, tyrkysové jazero, najlepšie na kúpanie. To, čo sme videli, nebolo nič také. Jazero bolo v tejto oblasti zničené regionálnou dedinou.

Každý by sa kúpal vo vode, naplánul si svoje riady vo vode, hodil odpadky do jazera, ako aj husi, ako aj psi navštevovali pobrežie. Kicker bol, keď sme videli, ako regionálny chlapík prináša mŕtvu kozu na pobrežie a pokračuje v vytrhnutí orgánov a vyčistí kozu vo vode. Možno boli naše očakávania od jazera rovnako vysoké?

Okrem toho, že dedina bola vynikajúca, bola vynikajúca, pretože sme strávili veľa času kontrolou tejto časti oblasti Lakeside, tešili sa futbalovým zápasom a uspokojovali usmievavé regionálne ľudí. Mali sme tam jeden vynikajúci deň, keď sme si prenajali kajak a pádli našu metódu na ostrov uprostred jazera. Dostupné vody boli odstránené tak, ako to môže byť pri farebných rybách Cichlid, ktoré plávajú okolo. Pred návratom domov sme sa šnorchlovali a mali sme sa tešiť z popoludní.

Náš kajak, Cape Maclear, jazero Malawi
Dariece Snorlling neďaleko ostrova z mysu Maclear, jazero Malawi

Rozhodli sme sa odísť z Cape Maclear po 3 dňoch, ako aj vyskúšať šťastie v Monkey Bay … a sme si istí, že sme to urobili! Zostali sme v Mufase, v životnom prostredí, ktoré sa nachádza na vlastnej osobnej zátoke, bez dediny v okolí. Strávili sme tam 4 dni len plávaním v odstraňovacej vode, vyskočili z balvanov do jazera a zaspali sa, že sa zdá, že hrochy zavrčajú v blízkom rybníku.

Vyskočenie z balvanov v Monkey Bay, Malawi

Vychutnajte si odstránenie vôd v Monkey Bay, Malawi
Uspokojili sme tam skutočne veľkého nemeckého človeka, ako aj juhoafrickú rodinu. Bohužiaľ, v 4. deň, Nick, rovnako ako som sa začal cítiť trochu chorý na naše žalúdky. Našťastie moja prešla nasledujúci deň, ale Nickove choroba sa zhoršila. Mal extrémne vysokú horúčku, bol boľba, rovnako ako celá noc sa trávila snahou udržať horúčku dole a musela prejsť hrochom rybníkom uprostred noci, aby šla do kúpeľne!

Majiteľ, ktorý sa dodržiaval ráno, vzal Nicka na zadnú stranu motocykla na „súkromnú kliniku“ v meste. Ha! Na stenách tohto centra bola pleseň, ako aj osoba, ktorá prevádzkuje miesto, nemala žiadny druh dodávok vrátane testu malárie.

Zbytočné.

Takže, späť na bicykli Nick dostal (zatiaľ čo som kráčal v 30 stupňoch za nimi) všetku metódu do vládnej nemocnice. Aký to bol vtip. Zostava ľudí, všetci veľmi zle vyzerajú, ako aj žiadne testy malárie – rovnako ako absolútne nie čisté miesto. Späť na bicykli opäť s hroznou horúčkou, boľavou, slabou, brušnou kŕčou … Celkovo, skutočne zlá situácia!

Rozhodli sme sa vrátiť sa späť na Cape Maclear, pretože tam bolo malé centrum, ktoré riadili írski dobrovoľníci, ako sme si mysleli, že budú mať lieky. Hodinový výlet bol peklo pre Nicka, ako sme skontrolovali miesto, ktoré sme vyhodili prvýkrát, keď tu boli opice. Vo vnútri miestnosti mala sprchovú miestnosť, elektrickú energiu (aka, ventilátor), ako aj pre neho oveľa pohodlnejšie miesto.

Celý deň bola gongová show. Museli sme počkať až do 2:00, aby sa centrum otvorilo, a potom sme si uvedomili, že to bolo dosť ďaleko od nášho hotela … a neexistovala žiadna metóda, ktorú by Nick mohol urobiť všetko, čo tam metódu. V tejto oblasti nie sú žiadne automobily, v hoteli však zostal človek zo Slovenska, takže som ho požiadal, aby odišiel Nicka na motorku na kliniku.

Takže, odišiel znova! S najväčšou pravdepodobnosťou nič horšie ako skákanie po zadnej časti motocykla, v 30 stupňoch tepla, keď sa cítite chorý, avšak neexistovali žiadne iné možnosti. Keď sme šli do extrémne malého, mimoriadne základného centra, obaja sme si oddýchli a videli sme všetky usmievavé írske tváre.

Urobili normálne rutinné obavy, ako aj testy teploty a krvného tlaku, ako aj zabalené, že „s najväčšou pravdepodobnosťou nemal maláriu“ … mali iba testy na pichnutie prstom, nie testy na posúvanie, avšak primárnou konečnou myšlienkou bola myšlienka Že mal vážnu infekciu brucha. Opustili sme centrum a boli sme schopní získať metódu sanitky v sanitke, avšak nie všetka metóda od nedostatku paliva v Malawi v súčasnosti potrebovala pohotovosť ušetriť benzín!

SériovýUSA, jedna vec po jednej ďalšej s touto krajinou. Dostali sme všetky druhy tabliet, ako aj lieky, ako aj nasledujúce 4 noci sa strávili prehĺtaním tabliet a rekuperovaním.

Nick Cooking párky v Monkey Bay, potenciálne to, čo ho tak choré!

Anglickí majitelia Fat Fat Monkey sú s najväčšou pravdepodobnosťou najhoršie, aké sme kedy videli na našich cestách. Pár mal v noci domáce spory, ktoré by mohli počuť celé miesto, neustále hovorila so svojím africkým personálom a tiež neúctivo pripomínala a pravidelne na nich kričala z iného dôvodu, ako uplatniť svoju autoritu. Bola tak nepríjemnou osobou, aby bola v okolí, ako sme sa jej vyhýbali akýmkoľvek spôsobom.

Bohužiaľ majú v Cape Maclear tie najlepšie priestory, takže sme sa s tým museli vyrovnať, až kým sa Nick necítil oveľa lepšie, ako potom by sme mohli odísť. Po 4 nocí sme sa s potešením vrátili do našej mimoriadne základnej, mimoriadne veľkej chaty v tábore Malambe. Anglická majiteľka je taká priateľská, ako aj vítaná, ako aj veľa dôležitých, zaobchádza so svojím personálom dobre.

Usadili sme sa do našej chaty a uspokojili sme sa s niektorými novými dobrými priateľmi z celého sveta: Fínsko, Anglicko, Paraguaj, Južná Afrika a Česká republika. Skupina z nás sa skončila ako dobrými priateľmi, ako aj Hungout počas našich nasledujúcich 3 nocí, robili čokoľvek od chodenia na židovskú Nový rok, až po užívanie regionálnych futbalových zápasov, aby sa rozprávali o všetkých našich cestách.

nás s niekoľkými našimi novými priateľmi, Cape Maclear, Malawi
Nick, ktorý kráča s dedinčanmi na futbalový zápas, Cape Maclear, Malawi

Futbalový zápas pod stromom Baobab, Cape Maclear, Malawi
Bola to vynikajúca metóda na ukončenie nášho času v Cape Maclear. Jednou z mimoriadne najlepších vecí o cestovaní a uspokojovaní nových ľudí z celého sveta je to, že nám poskytujú koncepty o tom, kam ďalej ísť, alebo objavíme rôzne metódy, ako zarobiť zárobky v zámorí. Táto cesta bola mimoriadne otváraním tejto metódy, ako aj nám poskytla veľa rôznych tipov … dúfajme, že ich čoskoro môžeme dať do hry!

*** Poznámky kozu:

Pokúste sa zabrániť tomu, aby ste podporovali nevhodné podávanie v penzióne Fat Monkeys.

Non-hektická, legitímna modifikácia peňazí sa ponúka na hranici Mozambiku/Malawi.

Malawi Visa sa ponúka na hranici, bezplatné poplatky, až 30 dní (pre Kanaďanov, nie ste si istí inými krajinami).

Centrum Billy Riordan v Cape Maclear je priateľské, odborné a jedno z mála miest v oblasti, ktorá dodáva lieky. Za konzultáciu zahŕňajú 80 dolárov vrátane všetkých liekov.

TD Canada závisí od bankových kariet v Malawi nepracuje.

Páči sa mi tento príspevok? Pripnúť!

Zrieknutie sa zodpovednosti: Kozy na ceste sú partnerom Amazonu, ako aj pridruženou spoločnosťou pre niektorých ďalších maloobchodníkov. To naznačuje, že provízie robíme, ak kliknete na odkazy na našom blogu, ako aj nákup od týchto maloobchodníkov.